Siirry sisältöön

Kansalaisneuvonta

Digi- ja väestötietovirasto

Kansalaisneuvonta on julkisen hallinnon neuvontapalvelu, joka auttaa sinua löytämään oikean viranomaisen tai viranomaisen sähköisen palvelun asiasi hoitamiseen. Saat Kansalaisneuvonnasta tukea sähköiseen asiointiin ja vastauksia julkisia palveluita koskeviin kysymyksiin.
Kansalaisneuvonta opastaa sinua myös Suomi.fi-palveluiden käytössä.
Jokainen viranomainen vastaa omien palveluidensa sisältöä, asiointia sekä lomakkeiden ja sähköisten asiointipalveluiden toimintahäiriöitä koskevasta neuvonnasta. Kansalaisneuvonnan kautta et voi laittaa asioita vireille tai tiedustella yksityiskohtia asioinnin etenemisestä.

Sivun sisältö
Maksullisuus: Palvelu on maksuton
Palvelun kieli: Suomi

Toimi näin

Voit ottaa Kansalaisneuvontaan yhteyttä puhelimitse, verkkosivujen chat-kanavalla tai etäyhteydellä.

Yhteystiedot

verkkoasiointi

Kansalaisneuvonnan chat

Kansalaisneuvonnan chatin kautta voit esittää kysymyksen Kansalaisneuvonnan palveluneuvojalle. Chat aukeaa Digi- ja väestötietoviraston verkkosivuilta.

Kansalaisneuvonnan chat(siirryt toiseen palveluun)

Palveluajat

Ma–pe 09:00–15:00
puhelinasiointi

Kansalaisneuvonnan puhelinpalvelu

Voit ottaa Kansalaisneuvontaan yhteyttä puhelimitse. Puhelinpalvelu toimii myös ulkomailta käsin.

Palveluajat

Ma–pe 09:00–15:00
puhelinasiointi

Kansalaisneuvonnan tekstiviestipalvelu

Voit lähettää kysymyksen tai palautteen Kansalaisneuvonnalle tekstiviestinä. Tekstiviestipalvelu on tarkoitettu etenkin erityisryhmille, esimerkiksi puhe- ja kuulovammaisille. Tekstiviestinä saat neuvontaa, jos olet Suomessa ja käytössäsi on suomalainen matkapuhelinliittymä.

Palveluajat

Ma–pe 09:00–15:00
lisätietoja

Kansalaisneuvonnan verkkosivut

Verkkosivulla saat lisätietoa palvelusta ja yhteydenottotavoista.

Kansalaisneuvonnan verkkosivut(siirryt toiseen palveluun)